Contact & support

Adres

Blankenstein 148a
7943 PE Meppel

Telefoonnummer: 088-1186444

Email: info@blunetworks.nl

Contact & support

Wijzigingen Telecomwet voor meer flexibiliteit en kwaliteit

15 Maart, 2016 09:13

De tweede kamer wil telecom netwerken stimuleren om de overstapdrempels voor zakelijke klanten te verlagen en hun netwerk op korte termijn betrouwbaarder te maken. Een wijziging in het overstap proces dient deze drempels te verlagen, daarnaast dienen storingen te worden gecompenseerd.

Kortere opzegtermijnen voor zakelijke klanten

Contracten voor zakelijke klanten moeten in de toekomst meer gaan lijken op de contracten van particuliere klanten. Gelijk aan de consumentenmarkt wordt voor zakelijke klanten opzegtermijn één maand. Hierin wordt geen onderscheid gemaakt tussen groot zakelijke klanten en klein zakelijke klanten. De contracten mogen na de contractduur stilzwijgend verlengd worden, maar zijn daarna per maand opzegbaar.

Verschillende providers hebben aangegeven dat ze langer de tijd nodig hebben voor het omzetten van zakelijke contracten. Daarom zou er bij wijze van uitzondering een opzegtermijn van drie maanden gehanteerd mogen worden. Hierbij heeft de Kamer wel de zorg geuit dat providers van de uitzondering de regel gaan maken. De Autoriteit Consument & Markt gaat daarom monitoren hoe de markt zich op dit gebied ontwikkelt.

Compensatie bij storing

Naast de kortere opzegtermijnen wil de Tweede Kamer ook een compensatieregeling invoeren voor storingen in het gebruik van telefoondiensten. Deze compensatie hoeft niet per se in geld te worden uitbetaald, maar mag ook geregeld worden in gelijkwaardige diensten. Door de nieuwe compensatieregeling wordt het noodzakelijk voor providers om de kwaliteit van hun telefoonlijnen te verbeteren.

BLU Telecom maakt gebruik van zowel intern ontwikkelde als extern beschikbare technologieën. BLU Telecom heeft daarmee één van de meest stabiele netwerken in Nederland gecreëerd. Wilt u ook het netwerk van BLU ervaren? Bel 088-1186444 en ontdek de mogelijkheden van VoIP.

Terug